Helg

helg igen då ja uppdaterar på begäran ;-) har varit en trist dag arbetslusten försvann lika snabbt som 8a kaffet rann ner imorse har inte haft nån som helst lust över huvud taget vill egentligen inte lyfta ett finger till för de företaget men får va glad så länge jag är kvar där å tjänar pengar.. idag var chefen för de bolag som har blivit anlitat för omställningsprogrammet där och fick en rundvisning av tok han verkar trevlig han beklagade att vi får gå men inte mycke å beklaga över ingen av oss på varvet känner oss önskvärda där längre..
 
så återanställer företaget igen sen och jag inte har ett bättre jobb än de ja har nu så går ja nog tbx tills ja hittar nåt annat enda fördelarna me å jobba där är kollegorna å lönen men ska ju inte va så att företags ledningen sprider ut rykten om verkstadsklubben ett nytt rykte började cirkulera idag att ledningen i verkstadsklubben förhandlar nu så att dom ska få va kvar å skicka ut x antal som krävs för att dom ska få va kvar men förhandlingarna som pågår nu är av helt annan anledning det kommer finnas en enda kvar i klubbstyrelsen och facket vill ha kvar 2till för att kunna bedriva facklig verksamhet under den återanställningsperioden som är på 9månader från de att siste man går hem och när dom 9månaderna är slut så går dom därifrån för gott.. inget konstigt med de tycker jag eller va tycker ni? ha en go helg allihopa hoppas solen kommer skänka lite strålar de gör den här just nu iaf så ska ut en sväng till min balkong :-)

Obs: jag skriver inte företagets namn för att slippa få skit för mitt uttalande om dom skulle läsa bloggen vilket ja tvekar på ;-)

Kommentarer
Postat av: Chefen.. :)

Längden mellan dina uppdateringar påminner lite om längden på dina kafferaster. Hahahaha

2009-06-01 @ 20:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0